חייגו עכשיו
076-5997070

פשיטת רגל או איחוד תיקים

פשיטת רגל או איחוד תיקים

02 2018

כאשר אנו נדרשים לשאלה הנפוצה "מה עדיף? פשיטת רגל או איחוד תיקים?" אנו מדגישים קודם כל כי התשובה איננה חד-משמעית. כל מקרה נבחן לגופו ובחירת המסלול הנכון נעשית בהתאם לנסיבות ולמשתנים המרכיבים את סיפורו של כל לקוח.

 

איחוד תיקים בהוצאה לפועל

 

איחוד תיקים הוא הליך בו מאוחדים כלל תיקיו של חייב בהוצאה לפועל לכדי תיק אחד.
מסלול זה מתאים יותר לחייבים בעלי חובות יחסית קטנים ואשר יש ביכולתם לעמוד בצו התשלומים החודשי.

פתרון איחוד התיקים מונע מצב שבו מתנהלים כנגד החייב מספר הליכים משפטיים במקביל ונותן לחייב את האפשרות להחזיר את חובו תוך תקופה יחסית קצרה. חשוב להבין כי בניגוד לפשיטת רגל, בה למעשה 'מופטרים חובותיו' של החייב, בהליך של איחוד תיקים החייב משלם את מלוא גובה החוב. הליך זה איננו מוגבל בזמן ובסיומו אפשר כי החייב ישלם סכום גדול יותר מסכום החוב המקורי, בגלל ריביות שייצברו.

פשיטת רגל

 

בהליך פשיטת הרגל מממשים את כל הנכסים שברשות החייב, כלומר משתמשים בהם כדי לפרוע מה שניתן מהחוב, ולאחר מכן מעניקים לו הפטר, "מחיקה" בלשון הרחוב, של חובותיו. כדי לזכות בהפטר יש לוודא כי מתקיימים מס' תנאים:

– סכום החוב גבוה מ-73,392 (נכון ל2018, הסכום מתעדכן מדי פעם)

– הוכחה לכך שהחייב צבר את החוב בתום לב

– מבקש הבקשה הוא אזרח ישראלי מעל גיל 18

חייב עם חובות גבוהים במיוחד, אשר מצבו הכלכלי לא מאפשר לו לפרוע אותם, רצוי כי יבקש את פתרון פשיטת הרגל.

בסיכומו של עניין, ההחלטה באיזה מסלול לבחור תלויה במס' גורמים. מי שהחוב שלו קטן יחסית, ויכול לעמוד בצו התשלומים החודשי שיושת עליו, טוב יעשה אם ישקול את אופציית איחוד התיקים. חייב שסך כל החובות שלו הגיע לממדים גדולים, ואין ברשותו רכוש, נכסים כלשהם, או ממון שניתן בעזרתם לפרוע את החוב, בהחלט יכול לראות בהליך פשיטת רגל אפשרות ראויה.

בשני המקרים, מקבל החייב הגנה מסוימת מפני נושיו. לאחר שהחל החייב בתהליך, הוא נהנה מעיכוב כל ההליכים המתנהלים נגדו בהוצל"פ.

הצעד הראשון והמתבקש לאחר שהחלטתם לטפל בחובותיכם ולצאת לדרך חדשה הוא להתייעץ עם עו"ד המתמחה בהליכי פשיטת רגל והפטר חובות.
כל החלטה שתקבלו ללא עזרה של בעל מקצוע מנוסה עלולה לגרום לכם לנזק נוסף, גם לטווח ארוך וגם לקצר.

יעניין אותך גם

ביטול עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון הבנק של חייב הוא צעד ענישה כואב ובעל השפעה משמעותית ביותר על חיי החייב. צעד זה משפיע באופן ישיר על החייב ומשפחתו, מקשה

קרא עוד

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם עומדים בדלפק ביקורת הדרכונים בנתב"ג, בדרך לחופשה המשפחתית שחיכיתם לה כל כך הרבה זמן או אולי בדרך לנסיעת עסקים חשובה

קרא עוד

השארת פרטים

משרד עו"ד עידן שי עוסק בייצוג חייבים במסגרת הליכי הוצאה לפועל ופשיטת רגל לחברות וליחידים - חוק חדלות הפרעון החדש.


תודה!

הפרטים התקבלו וניצור איתך קשר בהקדם.